Медичний блок
Медичне обслуговування в закладі дошкільної освіти забезпечується сестрою медичною старшою - Проценко Аліною Андріївною. Медичний блок включає в себе: - медичний кабінет - ізолятор -процедурний кабінет.
Одним з головних завдань в ЗДО є збереження і зміцнення здоров'я дітей.
Що таке здоров'я?
На перший погляд наші діти здорові і немає причин хвилюватися. Але що ж таке здоров'я? Відповідно визначення Всесвітньої організації охорони здоров'я "Здоров'я - повне фізичне, психологічне і соціальне благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад"
Фактори (причини), які впливають на стан здоров'я: - 20% - спадковість; - 20% - екологія; - 10% - розвиток охорони здоров'я; - 50% - спосіб життя.
Що таке здоровий спосіб життя?
- Раціональне харчування
- Дотримання режиму дня
- Оптимальний руховий режим
- Повноцінний сон
- Здорове гігієнічне середовище
- Сприятлива психологічна атмосфера
- Загартування.
Розв'язанню цих важливих завдань підпорядковані всі напрямки діяльності закладу дошкільної освіти. Досягнення цього завдання в повній мірі без шкоди для здоров’я дітей можливе при умові взаємодії усіх працівників.
На початку навчального року медичні працівники разом з педагогами проводять обстеження фізичного розвитку дітей. Враховуючи індивідуальні особливості стану здоров’я дітей, перенесені захворювання, емоційний стан, складається відповідний план роботи по їх оздоровленню. Сюди входить і створення фізично-оздоровчого режиму, організація раціонального харчування.
Правильна організація харчування має велике значення для розвитку дитячого організму. Нормальний ріст і розвиток дитини в першу чергу залежить від того, наскільки її організм забезпечений необхідними поживними речовинами.
Правильне харчування – основний фактор в попередженні і лікуванні багатьох захворювань.
Кімната аромотерапії
Надзвичайні ефекти дає впровадження аромотерапії. Спеціально підібрані запахи, маючи лікувальні властивості, впливають як на настрій, так і на фізичний стан :
- заспокоюють
- поліпшують пам'ять
- увагу
- підвищують працездатність
- полегшують дихання
- вгамовують кашель
- головний біль
- підвищують апетит.
Особливу увагу приділяємо аромотерапії під час епідемії грипу для санації повітря в групових кімнатах та залах. Під час сну діти сплять на аромоподушечках.
Діти отримують групову аерозотерапію – розбризкування в повітрі ефірних олій м'яти, піхти, шипшини, апельсину. Для цього ми використовуємо спеціальну аромолампу.
Ефірні олії володіють протимікробними властивостями. Це відмінний засіб боротьби з бактеріями та інфекціями.
Точковий масаж з аромомаслом біологічно активних точок з ефективних методів загартування та психофізичного тренування виконується шляхом натискання пучками пальців на шкіру і м'язи та розгалуження нервів. Дія на конкретні точки сприяє розслабленню м'язів та зняттю нервово-емоційного напруження. Активні точки діти масажують по спіралі пальцями легко, швидко.
Точковий масаж використовується для :
- стимуляції захисних сил організму, зняття втоми з очей, втамування головного болю : на точках розташованих у заглибинах надбрівних дуг (там, де починають рости брови) вказівними пальцями обох рук виконувати 4 колові рухи за годинниковою стрілкою, поступово збільшуючи темп та силу натискування (одночасно обома руками, пальці не відривати) і 4 колові рухи проти годинникової стрілки з уповільненням темпу та послабленням сили натискування. За такою самою схемою виконується і масаж інших точок;
- профілактики нежиті та інших распіраторних захворювань : точки розташовані симетрично у верхньому кінці борозенок на крилах носа масаж виконується вказівними пальцями обоїх рук;
- профілактики вушних захворювань : точки розташовані симетрично на обох вухах на середині «козелика» або в основі мочок вух. Масаж виконується вказівними пальцями обох рук;
- профілактики захворювань горла, органів дихання : точки розташовані під яремною ямкою між ключицями та в центрі грудної клітки на рівні першого ребра. Масаж виконується вказівним пальцем правої руки.
Рекомендації щодо використання ароматерапії для дошкільнят
Ароматерапія як різновид природотерапії базується на впливові запахів на психічний і фізичний стан дітей. У ароматерапії використовуються сили природи, проявлені в натуральних ефірних оліях.
Запах є важливим компонентом розвитку дитини, який гармонізує його. Психолого-педагогічні властивості ароматерапії як одного зі способів природо-терапевтичного впливу ґрунтується на тісному зв'язку між нюханням й емоційними станами дітей та їхнім психічним здоров'ям. Окрім того, що ефірні олії дають значний профілактичний ефект,вони можуть суттєво впливати на вияви тих чи інших психічних станів дітей.
- Аромати жасмину, грейпфрута, лимона допомагають підвищити продуктивність мовленнєвої діяльності та настрій дітей. Також лимон дасть змогу швидше подолати дезадаптацію під час переходу від спонтанного до діяльнісного мовлення, концентрувати увагу дітей.
- Аромати майорану, базиліку, апельсина, кориці можна використовувати для подолання мовленнєвих комплексів на кшталт "У мене не вийде розповідь", "Я не буду говорити", "Я не вмію вигадувати казки".
- Аромат хвої як тонізуючий засіб доцільно застосовувати під час проведення мовленнєвих ігор.
- Лаванду, аромат якої стимулює роботу головного мозку дитини, можна розміщувати на столиках, за якими дії виконують мовленнєві вправи.
- Ефірна олія шавлії мускатної посилює прагнення дітей до діяльності в цілому і мовленнєвої зокрема, урівноважуючи емоції, виявляючи релаксуючу та стабілізуючу дії на психіку дітей.
- Аромат ялівцю — незамінний помічник при нав'язливих страхах перед необхідністю виконувати мовленнєві дії. Він також відновлює душевну рівновагу.
- Аромат розмарину поліпшує довготривалу і короткочасну (мовленнєву) пам'ять, допомагає упорядкувати думки, дає відчуття зрозумілості.
- Аромат чебрецю повзучого стимулює й посилює діяльнісні задатки дитини.
- Аромат евкаліпта поліпшує логічне мислення, розмірковування дітей.
- М'яту перцеву, кипарис вічнозелений, лимон, гісоп лікарський, евкаліпт кулястий відносять до рослин, аромати яких виявляють стимулюючу дію на нервову систему, посилюють концентрацію уваги, сприяють довільності, навмисності мовлення.
- Аромат ромашки звичайної допомагає подолати сильні збудження (перезбудження), нервовість, підвищує терпимість у спілкування.
На корекційних та звичайних заняттях аромотерапія є фоном. ЇЇ доцільно поєднувати з музикотерапією. Аромотерапія корисна для дітей тим, що кожна ефірна олія , як зазначають дитячі психологи, увібрала у себе близько 500 рідин, що мають цілющу силу рослин, силу природи.