ДНЗ я-с «Барвінок-100», Старий Салтів
Вовчанського району Харківської області

Медичний блок

Медичне обслуговування в закладі дошкільної освіти забезпечується сестрою медичною старшою - Антіпчук Людмилою Петрівною.                                                                                                                  Медичний блок включає в себе:       - медичний кабінет                                                                                                                                                                                                   - ізолятор                                                                                                                                                                                                                   -процедурний кабінет.                                                                                                                                                 

   

   Одним з головних завдань в ЗДО є збереження і зміцнення здоров'я дітей. 

                                                  Що таке здоров'я?                                           

На перший погляд наші діти здорові і немає причин хвилюватися. Але  що ж таке здоров'я? Відповідно визначення Всесвітньої організації охорони здоров'я  "Здоров'я - повне фізичне, психологічне і соціальне благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад" 

    Фактори (причини), які впливають на стан здоров'я:                                                                                                                       - 20% - спадковість;                                                                                                                                                                                                  - 20% - екологія;                                                                                                                                                                                                         - 10% - розвиток охорони здоров'я;                                                                                                                                                                - 50% - спосіб життя. 

                                       Що таке здоровий спосіб життя? 

  • Раціональне харчування                                                      
  • Дотримання режиму дня                                                                                           
  • Оптимальний руховий режим
  • Повноцінний сон
  • Здорове гігієнічне середовище
  • Сприятлива психологічна атмосфера
  • Загартування.         

    Розв'язанню цих важливих завдань підпорядковані всі напрямки діяльності закладу дошкільної освіти.         Досягнення цього завдання в повній мірі без шкоди для здоров’я дітей можливе при умові взаємодії усіх працівників.
    На початку навчального року медичні працівники разом з педагогами проводять обстеження фізичного розвитку дітей. Враховуючи індивідуальні особливості стану здоров’я дітей, перенесені захворювання, емоційний стан, складається відповідний план роботи по їх оздоровленню. Сюди входить і створення фізично-оздоровчого режиму, організація раціонального харчування.
    Правильна організація харчування має велике значення для розвитку дитячого організму. Нормальний ріст і розвиток дитини в першу чергу залежить від того, наскільки її організм забезпечений необхідними поживними речовинами.
    Правильне харчування – основний фактор в попередженні і лікуванні багатьох захворювань.

 

       Кімната аромотерапії                                       

Надзвичайні ефекти дає впровадження аромотерапії. Спеціально підібрані запахи, маючи лікувальні властивості, впливають як на настрій, так і на фізичний стан :

  • заспокоюють
  • поліпшують пам'ять                                                  
  • увагу
  • підвищують працездатність                                                                                                     
  • полегшують дихання
  • вгамовують кашель
  • головний біль
  • підвищують апетит.

Особливу увагу приділяємо аромотерапії під час епідемії грипу для санації повітря в групових кімнатах та залах. Під час сну діти сплять на аромоподушечках.

Діти отримують групову аерозотерапію – розбризкування в повітрі ефірних олій м'яти, піхти, шипшини, апельсину. Для цього ми використовуємо спеціальну аромолампу.

Ефірні олії володіють протимікробними властивостями. Це відмінний засіб боротьби з бактеріями та інфекціями.

Точковий масаж з аромомаслом біологічно активних точок з ефективних методів загартування та психофізичного тренування виконується шляхом натискання пучками пальців на шкіру і м'язи та розгалуження нервів. Дія на конкретні точки сприяє розслабленню м'язів та зняттю нервово-емоційного напруження. Активні точки діти масажують по спіралі пальцями легко, швидко.                                 

Точковий масаж використовується для :

  • стимуляції захисних сил організму, зняття втоми з очей, втамування головного болю : на точках розташованих у заглибинах надбрівних дуг (там, де починають рости брови) вказівними пальцями обох рук виконувати 4 колові рухи за годинниковою стрілкою, поступово збільшуючи темп та силу натискування (одночасно обома руками, пальці не відривати) і 4 колові рухи проти годинникової стрілки з уповільненням темпу та послабленням сили натискування. За такою самою схемою виконується і масаж інших точок;
  • профілактики нежиті та інших распіраторних захворювань : точки розташовані симетрично у верхньому кінці борозенок на крилах носа масаж виконується вказівними пальцями обоїх рук;
  • профілактики вушних захворювань : точки розташовані симетрично на обох вухах на середині «козелика» або в основі мочок вух. Масаж виконується вказівними пальцями обох рук;
  • профілактики захворювань горла, органів дихання : точки розташовані під яремною ямкою між ключицями та в центрі грудної клітки на рівні першого ребра. Масаж виконується вказівним пальцем правої руки.

 Рекомендації щодо використання ароматерапії для дошкільнят

Ароматерапія як різновид природотерапії базується на впливові запахів на психічний і фізичний стан дітей. У ароматерапії використовуються сили природи, проявлені в натуральних ефірних оліях.

Запах є важливим компонентом розвитку дитини, який гармонізує його. Психолого-педагогічні властивості ароматерапії як одного зі способів природо-терапевтичного впливу ґрунтується на тісному зв'язку між нюханням й емоційними станами дітей та їхнім психічним здоров'ям. Окрім того, що ефірні олії дають значний профілактичний ефект,вони можуть суттєво впливати на вияви тих чи інших психічних станів дітей.

  • Аромати жасмину, грейпфрута, лимона допомагають підвищити продуктивність мовленнєвої діяльності та настрій дітей. Також лимон дасть змогу швидше подолати дезадаптацію під час переходу від спонтанного до діяльнісного мовлення, концентрувати увагу дітей.
  • Аромати майорану, базиліку, апельсина, кориці можна використовувати для подолання мовленнєвих комплексів на кшталт "У мене не вийде розповідь", "Я не буду говорити", "Я не вмію вигадувати казки".
  • Аромат хвої як тонізуючий засіб доцільно застосовувати під час проведення мовленнєвих ігор.
  • Лаванду, аромат якої стимулює роботу головного мозку дитини, можна розміщувати на столиках, за якими дії виконують мовленнєві вправи.
  • Ефірна олія шавлії мускатної посилює прагнення дітей до діяльності в цілому і мовленнєвої зокрема, урівноважуючи емоції, виявляючи релаксуючу та стабілізуючу дії на психіку дітей.
  • Аромат ялівцю — незамінний помічник при нав'язливих страхах перед необхідністю виконувати мовленнєві дії. Він також відновлює душевну рівновагу.
  • Аромат розмарину поліпшує довготривалу і короткочасну (мовленнєву) пам'ять, допомагає упорядкувати думки, дає відчуття зрозумілості.
  • Аромат чебрецю повзучого стимулює й посилює діяльнісні задатки дитини.
  • Аромат евкаліпта поліпшує логічне мислення, розмірковування дітей.
  • М'яту перцеву, кипарис вічнозелений, лимон, гісоп лікарський, евкаліпт кулястий відносять до рослин, аромати яких виявляють стимулюючу дію на нервову систему, посилюють концентрацію уваги, сприяють довільності, навмисності мовлення.
  • Аромат ромашки звичайної допомагає подолати сильні збудження (перезбудження), нервовість, підвищує терпимість у спілкування.

На корекційних та звичайних заняттях аромотерапія є фоном. ЇЇ доцільно поєднувати з музикотерапією. Аромотерапія корисна для дітей тим, що кожна ефірна олія , як зазначають дитячі психологи, увібрала у себе близько 500 рідин, що мають цілющу силу рослин, силу природи. 

   

 

   

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Логін: *

Пароль: *